Puhu minulle
Interaktiivinen metsäaiheinen visuaalista, video- ja äänirunoutta yhdistävä teos.
Interactive forest-themed work combining visual, video and sound art.
Digitaalista ja kokeilevaa runoutta
Interaktiivinen eli vuorovaikutteinen runous käsittää sellaiset runoteokset, joissa lukija tai muu yleisö on aktiivisessa roolissa. Nokturnossa esillä olevia esimerkkejä interaktiivisesta runoudesta ovat Marko Niemen, Maria Matinmikon sekä Markku Eskelisen proseduraalinen proosateos Lähes tunnistamaton mahdollisuus menettää sekä Jim Andrewsin luoma äänirunouden työkalu Oppen Do Down.
Interaktiivinen runoteos voi myös olla vähemmän lukijaa osallistava, jolloin interaktiivisuus perustuu tekoprosessissa käytettyyn yleisön apuun esimerkiksi runon muodossa tai teoksen toteutuksessa. Tällaisesta teoksesta hyvä esimerkki on Nokturnossa julkaistu Stephanie Stricklandin Ringing the Changes, joka pohjautuu muodoltaan vanhaan englantilaiseen kellonsoittometodiin, jossa seitsemän kellon kaikki erilaiset soittojärjestykset käydään läpi ilman, että yksikään toistuu.
Muistiinpanoja
Interaktiivinen metsäaiheinen visuaalista, video- ja äänirunoutta yhdistävä teos.
Interactive forest-themed work combining visual, video and sound art.
Ilmastonmuutosaiheinen runollinen peli.
Poetic game with the theme of climate change.
Puhelinmyyntiaiheinen kuunnelmapeli.
Interactive audio play about telemarketing.
Vuorovaikutteinen teos, joka pureutuu internetin infrastruktuuriin ja raunioihin, joita jätämme digitaaliseen maailmaan. Marangoni oli vuoden 2021 digitaalisen residenssin runoilija.
Interactive work explores the decay of Internet and the digital ruins we leave behind. Marangoni is Nokturno’s poet-in-digital-residence of 2021.
Kineettinen anagrammikokoelma.
Kinetic collection of anagrams.