Flounder

Sosiaalista kömpelyyttä ja kiusaantumista tutkiva teos. Järjestelmä yrittää päätellä miten ulkomaailman kanssa tulisi olla tekemisissä tulkitsemalla sitä, miten käyttäjät toimivat.
Flounder is a web installation that explores social awkwardness. The system tries to engage with the outside world by analysing and interpreting small cues from the video feed and the conversations it has with the audience.

Teosidea | Concept  Lauri Hei
Äänet, teosidea | Sound, concept   Santeri Salmirinne
Fyysinen teos, elektroniikka, teosidea | Physical installation, electronics, concept  Marloes van Son
Käyttäjäliittymä, graafinen suunnittely, teosidea | UI, graphic design, concept  Joonas Puuppo
Front end -kehitys, teosidea| Frontend development, concept  Pyry Rouvila
Koneoppiminen, back end -kehitys, teosidea | Machine Learning, backend development, concept  Veera Jussila

► Enter

{[[(爱 (ài) <3)*], [(<3 爱 (ài))*], [((ài) <3 爱)*]]

Interaktiivinen teos, joka kääntää vihapuheen universaaliksi rakkaudeksi.
Interactive work translating the noise of hatred into an universal “speech – 2 – <3”.

Whilst exploring hate symbols, the cryptovalue of the white supremacists, patterns of poetry across the continents slowly process towards a universal language of love in the future. AI, the machine, together with participatory yet intimate knowledge and embodiment of the individual evolves in a generative manner. By tweaking the words and sound, those growing and derived from the rhythm of innocence on the ultimate; the heartbeat of an unborn baby. Subsequently, in this human-machine collaboration, the sonic waves of the demonstrations crash into waves of The 7 Seas.

Taiteellinen johto ja konseptisuunnittelu | Art direction & concept design  Liisi Soroush
Koneoppiminen ja luova ohjelmointi |  Machine learning & creative coding   Camilo Sanchez
Front-end development  Gurden Batra
Back-end development  Agam Batra

► Enter

Puhu minulle

Interaktiivinen metsäaiheinen visuaalista, video- ja äänirunoutta yhdistävä teos. Puhu minulle kutsuu vastaanottajan vuoropuheluun kanssaan. Teoksen teemana on metsä, joka pyytää vastaanottajaa kuuntelemaan, katsomaan, lukemaan, astumaan tekijöiden erilaisiin runouden tiloihin. Vuoropuhelun pohjalta käyttäjälle laaditaan myös henkilökohtainen runo.

Interactive forest-themed work combining visual, video and sound art. Speak to me invites the audience in a dialogue. The theme is forest, which invites the receiver to listen, watch, read and step into different spaces of poetry. A personal poem will also be written for the user based on the dialogue.

Web design  Kati-Annika Ansas
Ääni | Voice  Maija Saksman
Puhu minulle  | Speak to me  Kati-Annika Ansas
Runovideot | Video poems (Jos maa voisi hymyillä, Jos sinä olet, Seireeni & Toisenlainen elämä)  Kati-Annika Ansas
Visuaaliset runot | Visual poems (Mänty, Kielo, Leppä, Puolukka & Pihlaja)  Heidi Halonen

► Teokseen | Enter

Meren hengitys

Ilmastonmuutosaiheinen runollinen peli. Meren hengitys on nopeatempoinen peli, jossa pelin tavoite on kerätä aforismeja, runoja ja videoita uppoamatta sulavan jäälautan mukana tai tulematta syödyksi merihirviön kitaan.

Poetic game with the theme of climate change. Breath of the Sea is a fast paced game. Your goal is to collect aphorisms, poems and videos without sinking into the sea or becoming eaten by a sea monster.

Runot, aforismit ja videot | Poems, aphorisms and videos   Riika Helle-Kotka, Sanna Telkki-Kova & Timo Salo
Ohjelmointi ja visuaalinen ilme | Programming and graphic design   Tuukka Pasanen

Mukavalla asialla

Puhelinmyyntiaiheinen kuunnelmapeli. Interaktiivinen teos, jossa postmodernit monologit yhdistyvät retoriikkapeliin. Teoksessa kokija voi pelata puhelinmyyjänä tai asiakkaana linjan toista päätä vastaan Aristoteleen retoriikan opein: ethoksen, pathoksen ja logoksen voimalla.

Interactive audio play about telemarketing. Interactive work where postmodern monologues are combined with a rhetoric game. In the artwork one can play as a telemarketer or a customer in either end of the telephone line using the traditional rhetoric knowledge of Aristotle: using ethos, pathos and logos.

Mitä tapahtuu, kun puhelinmyyntitilanteen asetelmia ravistellaan? Miten retoriikan käyttö vaikuttaa jokapäiväisissä kohtaamisissa? “Mukavalla asialla” on kokeellinen kuunnelmapeli, jossa voi valita joko puhelinmyyjän tai asiakkaan roolin. Peli etenee valinnaisena vuoropuheluna, joiden kirjoittamisessa on hyödynnetty Aristoteleen määrittelemiä puhetaidon elementtejä (ethos, pathos ja logos), eli retorisia keinoja. Pelin voittaa, kun saa myyjänä asiakkaan tilaamaan tuotteen tai asiakkaana vältettyä ostokset. Lopussa myös sattuma näyttelee roolia vastausvaihtoehdoissa ja määrittää pelin lopputuloksen.

Jos haluat tietää lisää pelistä tai haluat osallistua työmme jatkokehittelyyn, meidät saa kiinni sähköpostilla: .

Konsepti ja tekstit | Concept and texts  Hilkka Haaga, Lea Kalenius, Frida Maria Pessi, Miia Seppänen
Visuaalinen ilme | Visual look  Sanna Vakkala
Ohjelmointi | Programming  Joonas Kinnunen

► Pelaamaan | To the Game