Kentucky Route Zero
Suuren amerikkalaisen romaanin konseptia mukaileva “suuri amerikkalainen peli”.
“Kentucky Route Zero on pelien lähin vastine suurelle amerikkalaiselle romaanille. Pinnalta se on kertomus ikääntyneen lähetti Conwayn viimeisestä kuljetusmatkasta. Erilaiset kohtaamiset ovat kokemuksen selkäranka, ei saapuminen perille. Taustalla on kaikuja etelän gotiikasta ja maagisesta realismista: joukko yhteiskunnan kelkasta tippuneita hahmoja kulkee taloudellisen taantuman jälkeisissä välitiloissa.”
Esitelty Aleksandr Manzosin kuratoimassa pelitaiteen ja kirjallisuuden numerossa 4-2020.
“A great American game” following the concept of the great American novel.
“It is not excessive to claim that Kentucky Route Zero is the closest game equivalent to the great American novel. It is framed by a narrative of an aging courier called Conway, on his final delivery run. Different interactions on the road form the backbone of the experience, not reaching the destination. The game’s backdrop is based on Southern Gothic and magical realist traditions: a group of travelers who have fallen outside of society are wandering in the aftermath of a financial downturn.”
Presented as part of Nokturno’s guest curated issue on game art and literature 4-2020, curated by Aleksandr Manzos.